کودکان ژاپنی خواهان آموزش رایگان هستند

یک نظرسنجی از کودکان 10 تا 18 ساله ژاپنی نشان میدهد که موضوعی که کودکان بیشتر دوست دارند از طرف دولت و جامعه در اولویت قرار گیرد، رایگان کردن آموزش است. در آوریل 2023، دولت ژاپن آژانس کودکان و خانواده ها را تأسیس کرد و اجرای قانون اساسی کودکان را آغاز کرد. دولت همچنین قصد دارد در مورد طرح کلی تدوین سیاستهای اساسی برای کودکان تصمیم گیری کند. بنیاد نیپون ، با هدف انعکاس هر چه بیشتر نظرات کودکان در این طرح، در ماه مارس 2023 یک نظرسنجی گسترده از 10000 کودک 10 تا 18 ساله انجام داد.

19 مه 2023

یک نظرسنجی از کودکان 10 تا 18 ساله ژاپنی نشان میدهد که موضوعی که کودکان بیشتر دوست دارند از طرف دولت و جامعه در اولویت قرار گیرد، رایگان کردن آموزش است.

در آوریل 2023، دولت ژاپن آژانس کودکان و خانواده ها را تأسیس کرد و اجرای قانون اساسی کودکان را آغاز کرد. دولت همچنین قصد دارد در مورد طرح کلی تدوین سیاستهای اساسی برای کودکان تصمیم گیری کند. بنیاد نیپون ، با هدف انعکاس هر چه بیشتر نظرات کودکان در این طرح، در ماه مارس 2023 یک نظرسنجی گسترده از 10000 کودک 10 تا 18 ساله انجام داد.

وقتی از پاسخ دهندگان پرسیده شد که آیا از کنوانسیون حقوق کودک سازمان ملل متحد (تصویب شده در ژاپن در سال 1994) و قوانین داخلی جدید( در مورد کودکان) اطلاع دارند یا نه؟ کمتر از 10 درصد این کودکان در مورد هر کدام از این قوانین، اگاه بودند.

در پاسخ به این سوال که آیا حقوقی برای کودکان وجود دارد که به نظرشان،در مورد خودشان یا کسانی که در مجاورتشان هستند رعایت نمی شود؟ نتایج نشان داد که بیش از 10 درصد هر یک از چهار نوع خاص از حقوق، مورد احترام قرار نگرفته است. «توانایی بیان آزادانه دیدگاه‌ها و جلب احترام از سوی بزرگسالان»، « مورد تبعیض قرار نگرفتن به هر دلیلی»، «توانایی دریافت آموزش، و «در اولویت قرار گرفتن بهترین منافع کودک توسط بزرگسالان».

- توانایی بیان آزادانه دیدگاه‌ها و جلب احترام از سوی بزرگسالان

-مورد تبعیض قرار نگرفتن

-توانایی دریافت آموزش

-هنگامی که بزرگسالان تصمیم می گیرند، بهترین منافع کودک در اولویت قرار می گیرد

-توانایی استراحت،بازی و شرکت در فعالیت های فرهنگی و هنری

-داشتن حق زندگی، بقا و پیشرفت و توسعه

-محافظت از همه اشکال خشونت

- داشتن آزادی فکر، وجدان و مذهب

در مورد خود پاسخ دهندگان و اینکه آیا تا به حال احساس تبعیض کرده اند یا رفتار ناعادلانه ای داشته اند، 6.9 درصد گفته اند که به دلیل ظاهر و 5.3 درصد به دلیل نمرات مدرسه بوده است.

جالب توجه اینکه، این پرسش نامه نشان میدهد، کودکان پاسخ دهنده فکر می کردند انچه دولت و جامعه، باید برای کودکان در اولویت قرار دهند، بیشترین انتخاب با 40.3 درصد این است که «تحصیل تا دبیرستان و حتی دانشگاه رایگان باشد». پس از آن 36.7 درصد کودکان خواهان ایجاد «جامعه ای بدون قلدری و زور » بودند و 33.7 درصد کودکان می خواستند «بدون ترس از جرم و جنایت بتوانند ایمن زندگی کنند» و به نطرشان این گزینه در اولویت قرار گرفتند.

https://www.nippon.com/en/ncommon/contents/japan-data/2399379/2399379.png

همچنین از کودکان خواسته شد که آزادانه در مورد آنچه که مایلند در طرح کلی خط مشی های اساسی به آنها توجه شود و آنچه می خواهند از مسئول خط مشی و سیاست های کودک بپرسند بنویسند. متداول ترین پاسخ «آموزش رایگان» و پس از آن «بازنگری در برنامه درسی و قوانین مدرسه» و «احترام به نظرات کودکان» بود. همچنین در این نظرسنجی مشخص شد که خود بچه‌ها بار هزینه‌های آموزشی را احساس می‌کنند، به طوری که یکی از پاسخ‌دهندگان گفت: «من می‌خواهم درس بخوانم، اما تمایلی ندارم از والدینم بخواهم حتی بیشتر از آنچه قبلاً پول می‌دهند، بپردازند.» او اظهار داشت: "والدینم اغلب به من می گویند که هزینه تحصیل بسیار زیاد است."

https://www.nippon.com/en/japan-data/h01667/?cx_recs_click=true

کد خبر 17149

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =